tirsdag den 13. januar 2015

Frotte

Mila er begyndt at spise grød og med en klat æblegrød på diverse forskellige smagsprøver, ja så har hun lært at spise alt hvad der bliver serveret. Kan huske at jeg var ved at gå amok over at merle ikke ville spise. Vi kæmpede og kæmpede og måtte til sidst næste sulte hende, før hun ville åbne munden. Da matil skulle ha grød, blæste vi på sundhedsplejerskens prædken om NUL sukker. Grøden og kartoffelmosen fik æblegrød på de første par skefulde og resten gled ned uden..... Den metode har vi også brugt med Mila og nu spiser hun alt uden æblegrød på toppen. 
Men grød-start betyder også masser af hagesmække og dem er jeg så småt gået igang med at sy. Har fundet alt mit frotte frem, syr det sammen med tisseunderlag (eller hvad det nu hedder) overlocker rundt i kanten og syet kantebånd på i halsen. Nemt og hurtigt. 









Godmorgen moar, Jeg ved godt at du har set mig.... 

6 kommentarer:

  1. Åh dem har jeg også syet mange af og de HOLDER bare. Jeg har dog gjort dem så lange at de kan ligge under tallerkenen. Smart og nemt at løfte spildte havregryn hen i skraldespanden ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har dem også i forskellige længder, for det er skønt at al spild bliver fanget og bare an smides i vaskeren....

      Slet
  2. Oh hvor hyggeligt at hun nu er med på spise-holdet.
    God ide med æblemosklatten:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Snart slut med amning.... Og hun er bare så god til grøden.

      Slet
  3. Hvor er det noget skønt frotte!! Hvor har du dog fundet det? Det var blevet til kjoler her hjemme!!
    Og dejligt hun er på spiseholdet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er noget jeg har fået af en veninde, men mener det er købt i husflid i Kbh.

      Slet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...