fredag den 24. april 2015

Planet planter DIY


Jeg er blevet skør med de der planet planter. Men de er altså bare alt for dyre, når man har tænkt sig, at der skal hænge 6 stk ude i udstuen. Jeg har tænkt og søgt og til sidst fundet ud af, hvordan jeg selv kunne lave dem. 








Jeg har købt planter, snor og boller pots (Bilka) De kan holde på fugten så planten ikke udtørre. 




Når den skal vandes, ca hver 14 dag, putter man den i vand et kvarterstid og lader den dryppe af, inden at den igen hænges op. 
Start med at put boller pots i vand, så bliver de bløde og man kan bedre modeller med dem. Jeg klippede et hak i kanten og puttede planten ned i potten med lidt ekstra jord ved. Planten stikker nu ud af revnen og man kan nu forme en kugle, ved at vikle snor rundt om potten.... Håber det er til at forstå. 


2 kommentarer:

  1. Super go ide, det virker rimeli nemt at gå til.... Og du har ret, på planteskolen er de noget pebrede, men det er jo også sidste nye hit.

    SvarSlet
  2. Hvor er de fine, ja de ret dyre at skulle købe, har gået og overvejet o jeg skulle købe en.. :)

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...