søndag den 5. maj 2013

DIY - Foer/betræk til hæklet Clutch






Du skal bruge:
Stof, Volumenvlies, Knap, Symaskine og Strygejern.




Først klipper du stof og volumenvlies ud.
Stof 20 x 20 cm 
(dækker 2/3 del af pungen)
Volumenvlies 18 x 18 cm

Ønskes hele indersiden (som gul/blå pung) er målene: Stof 20 x 28/Volumenv. 18 x 26
Da vi hækler forskelligt, kan det god ske at målene ikke helt passer.
Mål så længde + 2 cm og brede + 2 cm. De 2 cm er til ombuk.
Volumenvlies giver pungen stabilitet og giver den lidt puf.




Stryg stoffet med 1 cm ombuk hele vejen rundt. Stryg bagefter volumenvlies på vrangsiden og buk stoffet op over som en gave.




Nål stoffet fast med nåle på den hæklede clutch og sy hele vejen rundt.
(med samme farve sytråd som clutch)
(Husk dit symærke inden du syr stoffet fast på clutchen)



Nu ser den sådan ud. Du kan nu selv vælge, om stoffet skal være inden i clutch'en eller udenpå...







Jeg har valgt at stoffet skal være på ydersiden.
Vend clutchen på vrang og sy langs siderne med symaskinen.
Vendes igen og vupti, så har du en smart clutch med betræk.


Jeg har også syet en knap på indersiden, så jeg kan vende den og bruge den med foer inden i.





God fornøjelse
Anja.

2 kommentarer:

  1. Fedt Anja - sad faktisk tidligere idag og tænkte på dine clutches, og om jeg skulle kaste mig ud i at prøve at lave sådan en. - og det skal jeg da helt sikkert nu:)

    SvarSlet
  2. ...og så fandt jeg din DIY, Anja ;-) Jeg har ikke været på blogger i hele dag, og scrollet mig så ned min blog-liste her nu..

    Skøn DIY du hr lavet! Nu må jeg bare lære mig at læse hækle-mønstre, for sådan en fin sag gad jeg godt eje! :D Super smart at man kan bruge den begge veje!

    Kh Marthe

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...